Madagaszkár

14 csodálatos nap a világ negyedik legnagyobb szigetén. Mi szeretnénk megismertetni a valódi Madagaszkárral, bemutatni történetét, lakóit, szokásait és a mindennapi életet is.

Kívánságlistára teszem

Hogyan képzeli el Benyovszky Móric egykori királyságát? A csodálatos állatvilág jut eszébe, vagy a francia gyarmatosítók kora, esetleg a harmadik világ problémái? Sokan egzotikus úticélként, esetleg Mauritiussal egybekötött nyaralási helyszínként választják ki és nem is lépik át az elegáns resort-ok üdülőterületeit. Európán túli útjainknál a legfontosabb számunkra, hogy a tömegturizmus útjáról letérve lehetőséget adjunk a helyiekkel való találkozásra, tevékenységeik, kultúrájuk, életkörülményeik megismerésére. A szigeten töltött idő alatt megnézzük a klasszikus és méltán híres nevezetességeket Antananarivo fővárostól a nemzeti parkokig. Gyönyörködhetünk azegyedülálló állatvilágban, kaméleonok, lemúrok sokaságában. Napi sétáink során édeni színek, vulkanikus táj, őserdő, vízesés, vanília és ylang-ylang illat bódít majd el. Hazaindulásunk előtt pedig a Nosy Be szigetcsoport fehér homokos strandjai, türkíz öblei adnak lehetőséget a „téli” kikapcsolódásra. A sok élményt összegezve azonban talán minden útitársunkban a helyiekkel töltött idő marad majd meg leginkább gondolatébresztően. Két éjszakát töltünk egy helyi családnál és megismerünk egy magyar kezdeményezésű iskola építési projektet is. Sajtóból, hírekből nem megismerhető mindaz, aminek itt részesei leszünk. Visszaérkezve biztosan más kép él majd mindenkiben: a valódi Madagaszkár!

Program:

1-2.nap: Indulás Budapestről autóbusszal a bécsi repülőtérre. Majd onnan utazás repülővel Madagaszkár dimbes-dombos fővárosába Antananarivoba. Érkezés másnap a délutáni órákban. A repülőtéren már vár bennünket buszunk és sofőrünk, hogy elvigyen bennünket a belvárosi szállodánkba. Szállás és vacsora Antananarivo-ban.

3.nap: Miután megreggeliztünk, elindulunk kelet felé, hogy megkezdjük felfedező utunkat ezen a csodálatos szigeten.Mandraka faluban látogatást teszünk a Mr. Peyreiras francia biológus által alapított Hüllőfarmon, ahol Madagaszkár legtöbb hüllőfaját megtekinthetjük: krokodilok, kaméleonok sokasága, iguánák, gekkók, de ezen kívül két makifajjal valamint különleges lepkékkel is megismerkedhetünk. Reggeli után a tipikus magasföldi tájon elterülő Andasibe Nemzeti Parkbalátogatunk, mely a fővárostól északra található. Gazdag síkságokon haladunk át, mire eljutunk az Angavo hegységhez. Folytatjuk utunkat Andasibe városa felé, de útközben még megállunk a Vakona magánrezervátumnál, ahol lemúrokkal kerülhetünk testközelségbe. Szállás és vacsora Andasibe-ben.

4.nap: Reggeli után rövid túra erejéig meglátogatjuk a hatalmas élményeket ígérő Analamazaotra Nemzeti Parkot, ahol folytatjuk ismerkedésünket a sziget növény és állatvilágával, részesei lehetünk a híres Indri-Indri makik szirénára hasonlító kiáltozásának. Szállás és vacsora Ambatomanga kis falujában, amely megőrizte építészeti hagyományait.

5.nap: Reggeli után Madagaszkár egy másik oldalát fedezzük fel. Beleízlelünk a helyi vidékiek mindennapi életébe, közben a csodálatos panorámában is gyönyörködhetünk, mely a történelmi hegy tetejére nyílik. Meglátogatunk egy helyi gazdaságot, ahol betekintést nyerhetünk a sajtgyártó műhely tevékenységébe. Megismerkedünk Ambatomanga kulturális és építészeti örökségeibe. Szállás és vacsora Ambatomangában.

6.nap: Reggeli után visszaindulunk a fővárosba. Megtekintjük az egykori királyi rezidenciát és az Ambohimanga királyi dombot. Városnézés keretében felkeressük a Benyovszky utcát, melyet Benyovszky Móric grófról neveztek el, aki a 18. században Madagaszkáron élt és tiszteletbeli királyi rangot is szerzett. Szállá és vacsora Antananarivo-ban.

7.nap: Reggeli után transzfer a repülőtérre, ahonnan Madagaszkár legészakibb részére repülünk át. Diego Suarez gyarmati-katonai múlttal rendelkezik, a francia haditengerészeti flotta régi, gyarmati stílusban épült kikötővárosa. Az eredeti városfalak és a régi kikötő ma is látható. Megtekintjük a Cukorsüveg hegyéről híres, gyönyörű színekben bővelkedő Diego-i öblöt: a partvonal buja, élénkzöld növényzete a türkizkék, csillogó tengerrel és a napsütés ragyogó sárga fényeivel alkot kontrasztot. Ezután egy helyi magyar kezdeményezéssel a Tsara projekttel ismerkedünk meg. Szállás és vacsora a természet közelében.

8.nap: Reggeli után elindulunk dél-nyugat felé, mai úticélunk a Montagne d’Ambre (“Borostyán-hegy”) Nemzeti Park. A Diego Suarez-től 40 kilométerre található Borostyán-hegy egy esőerdővel borított vulkanikus hegy, buja növényzettel, sűrű erdőségekkel. A park növény- és állatvilága rendkívül gazdag, és sok endemikus, azaz csak Madagaszkáron megtalálható fajt láthatunk itt: többek között hét lemúrfajt (makik) és több mint ezer növényfajt. A tájkép buja és változatos: öt vulkanikus eredetű tavat, több vízesést is láthatunk. Ezután a Vörös Tsingy természetvédelmi területre megyünk, hogy megismerjük ezt az egyedülálló természeti képződményt. A Tsingy szó magyar jelentése: “ahol nem sétálhatsz mezítláb”. Bejárjuk a homokkőből, márgából és mészkőből álló mesebeli képződményt, amelyhez hasonlót ezenkívül mindössze négy másik országban találunk a világon.  A vörös tsingy egy “bevezető” az igazi, nagy madagaszkári tsingy-be, amelyet holnap fogunk meglátogatni. A két tsingy különbözik színét és a hegymászás nehézségi fokát tekintve. Szállás és vacsora Ankarana-ban.

9.nap: Reggeli után felfedezzük a hatalmas, szürke madagaszkári “Tsingy”-t az Ankarana masszívumban. Karszt tájak, felvidéki mészkő alakzatok, lenyűgöző „tsingy” csúcsok és tűhegyes mészkő „erdők” jellemzik a területet.  Csipkézett és kilyuggatott belseje láttán az ideutazók könnyen a Holdon érezhetik magukat. Túránk során számos lemúrfajt, kanyont, érdekes madárfajt és barlangot is látunk. Szállás és vacsora Ankarana-ban.

10.nap: Reggeli után elhagyjuk a madagaszkári főszigetet, hogy áthajózzunk a világ egyik legszebb szigetére, a Nosy Be szigetcsoportra. Kakaó-, kávé-, és ylang-ylang ültetvényeken, majd a parti mangrove erdőn áthaladva érkezünk Ankify faluba, innen indul hajónk, amely a szigetcsoport fő szigetének fővárosába, Hell-Ville-be érkezik. Elfoglaljuk szállásunkat gyönyörű, exkluzív tengerparti hotelünkben, és a délután folyamán már adjuk is át magunkat a csodás hely varázslatos hangulatának. Az itt töltött napok alatt élvezzük a puha, fehér homokos tengerpart végtelen strandjait, miközben a parton lustálkodó makik nézegetnek minket, fürdőzőket. Merészkedjünk beljebbre a kristálytiszta türkizkék vízben és fedezzük fel asokszínű, csodálatos korallzátonyokat és színes lakóit, amelyek e szigeteket a világ egyik első számú búvárparadicsomává teszik: a merülő helyek gyönyörű színes korallokkal borítottak, némely korallvirág a 2-3 méteres átmérőt is elérheti. Az este elérkeztével a helyi, cukornádból  készült rumokat kóstolgatva élvezzük a minket körülvevő hihetetlen nyugalmat és miközben a varázsos naplementében gyönyörködünk, szívjuk be az ylang-ylang ültetvények bódító, trópusi illatát. Szállás és vacsora Nosy Be-ben.

11-12.nap: Szabadidő, pihenés, tengerpart, homok, napsütés minden mennyiségben! Élvezzük a táj és a természet meseszép alkotását! Szállás és vacsora Nosy Be-ben.

13-14.nap: Reggeli után transzfer a reptérre, majd utazás Bécsbe, ahonnan autóbusszal jutunk haza Budapestre. Érkezés másnap a reggeli órákban.

Az összes indulási időpont elmúlt, kérjük, vegye fel a kapcsolatot velünk!
Utazás azonosítója: 130530
Iratkozz fel Te is
hírlevelünkre!

Hibás vagy hiányzó adat!

A megadott email címet regisztráltuk! Kérjük, ellenőrizze email fiókját, a hírlevél feliratkozást aktiválni kell!
Hírlevél feliratkozás

Küldés e-mailben

Madagaszkár, Antananarivo

Útazonosító: 130530

Az utazás oldalának hivatkozását továbbítottuk a megadott email címre! Köszönjük, hogy használta szolgáltatásunkat!
Ajánlatkérés

Madagaszkár, Antananarivo

Útazonosító: 130530

Az ajánlatkérését továbbította a rendszer kollégáinkhoz!